6 Jul 2011

Posrok Bukan Musik

" Amik hang ! Padan muka, kan dia dah kapel dengan orang lain. Frust tertonggeng laa hang nampaknya... " sound member aku tanpa membuat sebarang perkiraan atau mengambil kira apa nombor yang sedang berkira-kira di dalam hati dan jiwa aku sekarang ni.

Aku tengok dia atas bawah atas bawah. Memang spoil betul laa sidang petang aku yang postrock harini. Aku terpaksa secara spontan betulkan posisi duduk aku, aku sandarkan badan ke kerusi sedap kopitiam ni, gaya bukak dada skit (bukan menampilkan buah dada ok!), kaki kanan atas peha kiri sambil tergedik-gedik pergerakannya.

Aku balas bersahaja tanpa sebarang mood, " Aku kisah apa. Kecewa tu memang makanan aku beb.."

Hmmm makanan yang pahit.

Aku diam, dalam kepala aku teringat kata-kata dari seseorang yang aku tak pernah amik tau.
“Patience is bitter, but it bears sweet fruit.”

Dari dulu aku suka pahit. Masa sekolah, 2 sudu penuh aku bantai nescafe untuk segelas nescafe 0 sebagai minuman asasi.
Sekarang bila dah kerja, dah berduit skit, layan double espresso laa pula.
Nasib baik aku tak halalkan alkohol ke tekak aku. Kalau tidak, bir hitam semestinya fevret.

Lagi pahit, lagi kuat. Dia punya enerji, macam uranium.

Begitulah hidup. Pengalaman pahit membuat manusia bertambah kuat.

Pahit itu art!

Meja aku lepak tu betul-betul sebelah partisen/dinding cermin yang memisahkan dengan bahagian ruang dalam kopitiam tu.
Aku pandang cermin tu. Aku pandang aku. Aku tentang mata aku sendiri. Sekejap aku kecikkan mata aku, sekejap aku jegilkan mata. Aku cuba senyum manis, kemudian aku senyum nampak gigi. Kemudian buat muka sedih, masam, marah, dan muka alien gigit predator seperti dalam filem.
Last sekali aku jelir ledih (mungkin gaya sedikit gedik.. dik.. dik...)

Dan aku tersenyum puas.
Aku berpuas hati sebab muka aku masih belum menampakkan sebarang luka-luka yang ketara, apatah lagi parut kekal.


kata Palahniuk, "I don't want to die without any scars.".


Begitu juga aku.


Percayalah pada takdir.

Kalau dah takdir mati bersama, tak kira la korang tidur dengan siapa, kahwin dengan siapa, beranak dengan siapa, cerai dengan siapa pun. Yang penting 'ending' dia tu...

Qada' dan Qadar beb...

Anda muslim kan?


"woi! ko pehal layan peha amoi dari tadi!" sergah aku kat member aku yang kurang straight ni...


bersambung...

1 ulasan:

stam berkata...

this is actually quite good!